Tortum Heyelan Set Gölü Karadeniz Bölgesinde mi? Doğu Anadolu Bölgesinde mi?

Tortum Heyelan Set Gölü Karadeniz Bölgesinde mi? Doğu Anadolu Bölgesinde mi?

Anasayfa > Site Arşivi > Coğrafya Konu Anlatımları ve Notları > 01-Bayram Hoca İle Coğrafya Dersi > Yeryüzü Şekilleri  Coğrafya Konu Anlatım > Göller >   Tortum Heyelan Set Gölü Karadeniz Bölgesinde mi? Doğu Anadolu Bölgesinde mi?



 Tortum Heyelan Set Gölü Karadeniz Bölgesinde mi? Doğu Anadolu Bölgesinde mi?
 Tortum Heyelan Set Gölü Karadeniz Bölgesinde mi? Doğu Anadolu Bölgesinde mi?

  *Evet arkadaşlar coğrafyada en çok merak edilen konulardan biri daha doğrusu karıştırılan konulardan biride Tortum heyelan set gölünün Doğu Anadoluda mı yoksa Karadeniz Bölgesinde mi? yer alıyor sorusudur.
 
  *Arkadaşlar bizler bugün sizlere bunu bir açıklığa kavuşturacağız.
 
  *Erzurum kentimiz Doğu Anadoluda yer alan bir şehrimiz ama Erzurumun ilçesi olan Tortum ilçesi tabi ki Tortum gölü adını ilçeden almaktadır. Tortum ilçesi Karadeniz Bölgesinde kalmaktadır. Bu yüzden Tortum Gölü Karadeniz Bölgesi sınırlarında kaldığı için Tortum Heyelen set gölü Karadeniz Bölgesinde yer almaktadır.
 
  *Yani kısaca Tortum Heyelan Set gölü Karadeniz Bölgesinde mi Yoksa Doğu Anadolu Bölgesinde mi Yer alıyor? tartışmasında sizin bilmeniz gereken şey.
   -Erzurum bir ilçesi olan ve Tortum gölününde orada olduğu Tortum ilçesi Karadeniz bölgesinde yer aldığı için Tortum heyelan set gölü Kardeniz bölgesinde yer almaktadır diyeceksiniz.
   -Velhasıl kelam;
    *Tortum heyelan set gölü, Karadeniz Bölgesinde yer almaktadır.

Kategoriler:

01 Bayram Hoca Notları , Coğrafya Konu Anlatımları , Coğrafya Notları , Göller , Yeryüzü Şekilleri, Heyelan Set Göller, Tortum Gölü